Petskis

Förkyld

Publicerad 2007-12-07 00:39:17 i Allmänt,

Har varit förkyld dom senaste 3 dagarna. Nästan alltid samma process när jag blir förkyld. Sjukt i halsen två dagar. Sen kommer snuvan och stannar i två dagar. Man tror att det inte finns så mycket snor här i världen som man snyter ur sig på dom två dagarna. Men på nåt sätt så försvinner den himla snabbt efter dom där 2 dagarna. Tur att det var ledigt idag dock så man fick vila upp sig. Vet inte om jag skulle orkat jobba i det skick jag var i. Imorgon är det fredag och bara det är en motivationshöjare i sig. Kanske jag vågar gå på cirkeln till och med.

Idag firade annars Finland 90 år som självständigt land. Grattis på oss bara. På nåt sätt så blev TV:n på under självständighetsbalen. Världens tråkigaste fest som jag kallar den. Kolla bara på Presidentens man. Tråkigare person får man leta länge efter. Lite kul var det ändå med minglet som sköttes av Bettina S. och Thomas Lundin. En halvfull Jari Sillanpää som inte riktigt fattade att han fick avsluta hela sändningen var ganska spot on.

Imorgon är det Idolfinal i Sverige. Ska sitta och glo på det med stora ögon. Hoppas bara Amanda vinner för jag orkar verkligen inte se Marie Picasso gråta sig till vinst. Gillar Amandas coola röst. En ny Maja Ivarsson eller Frida Öhrn. Dessutom är Amanda rätt söt. Eller?

 




Och lite rolig är hon också helt tydligt. Peter Jihde däremot, e ju precis som vanligt, sliskig och fjäskig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela