Petskis

Kommentarer

Postat av: Ull-Max

Publicerad 2007-12-25 18:15:07

god jul på er allesammans var precis vad jag hade i åtanke då jag loggade in på bloggen idag.. Föga anade jag då att en s.k. sub-blogg inte var välkommen här. (tack, skall komma ihåg det den dag du inte har råd med en egen blogg).
Någonting som inte har me julen att göra är en gammal juldags-saga som känns extra aktuell just en dag som denna:
ett gäng jägare hade planerat att åka på älgjakt varpå en av jägarna utbrister:"Jag tror jag skall stanna hemma och skjuta den älg jag redan har fixat hem". ...ok..
Jägarna accepterar detta och planerar vidare sina kommande äventyr. "synd" säger nån, "men ok..." utbrister nån annan.
plötsligt visar sig ödet från sin mest lynniga sida och spelar den enslige jägaren ett spratt; hemma-älgen är redan skjuten!!! Jägaren finner sig dock snabbt och utbrister: "En förlorad, hälften vunnet"!! Han slår en signal och visst, jaktlaget har en plats kvar
för kvälllen. han är med igen..giggity giggity! God fortsättning på kvällen och må lyckan stå den ihärdige bi!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela