Petskis

Vem bryr sig Linda?

Publicerad 2007-12-21 12:49:19 i Allmänt,

image66

Då var det dags igen. Linda Rosing har inte varit i kvällstidningarna på nån vecka nu så det måste fixas tänkte hon. Här är lite plock från dagens Expressen.

Rubrik: Rosing greps för knarkbrott.

Expressen träffar Linda Rosing på ett stort hotell i Älvsjö utanför Stockholm. Hon är sammanbiten och trött. Natten till i torsdags, vid tvåtiden, greps Linda Rosing av civilpolis på krogen Mera Bar på Norrlandsgatan - misstänkt för att ha tagit knark. Men Linda Rosing säger att hon redan vet vad analysresultatet kommer att visa.
- Jag föll för frestelsen. Jag tog kokain i går (natt till torsdag). Så var det, det är jättehemskt. Men jag står för det.
- Det här året har varit skit. Det har hänt så mycket dåliga saker i mitt liv. Jag måste börja ta hand om mig själv bättre. Jag blir besviken på mig själv, säger hon och verkar mycket trött.
- Jag väljer att prata om det här nu för att sätta stopp för spekulationer. Det här är min version. Det som hände.
Linda Rosing, klädd i jeans och Canada Goosejacka, beskriver hur dagen började:
- Jag gick upp fem den morgonen, körde ett pass. Efter det var det shopping och julbestyr. Jag hade stressat väldigt mycket. Vid 19.30-tiden gick jag på en gala på Café Opera med några bekanta. Jag drack väldigt mycket hela tiden, och eftersom jag tränar är jag lättpåverkad. Sedan fortsatte vi till den andra festen på Mera... Vi skulle egentligen bara gå dit en sväng, men kände en hel del folk och blev kvar.
Linda Rosing fortsätter:
- Folk kom hela tiden fram med drinkar till mig, jag satt och drack och drack och drack. Helt plötsligt blev jag införd i köket av två personer, en man och en kvinna. Jag trodde kanske jag skulle få mera sprit. Men så visade de legitimation.
Det var civilpolis som valde att gripa henne och ytterligare en manlig person, misstänkta för bruk av narkotika.
- Jag var full. Har en massa minnesluckor. Flera personer på stället erbjöd mig. Jag kunde inte stå emot. Mitt omdöme var kört i botten. När jag dricker tappar jag det helt. Jag har varit ute en del på sistone, och det florerar hur mycket kokain som helst på stan. Vill man är det lätt att få tag i.

Hur mår du i dag?
- Jag är jätteledsen och skäms jättemycket. Jag har otrolig ångest. Men jag hatar att ljuga och väljer nu att säga sanningen. Jag har pratat med nära och kära, som tycker jag gör rätt som berättar. De kommer stötta mig till hundra procent.
Du har tidigare gått ut och berättat att du tagit kokain - vad var det som gjorde att du återföll i de vanorna nu?
- Jag kan helt ärligt säga att jag inte prövat droger efter det, förrän nu... Det har varit så mycket i mitt liv som varit rörigt det senaste året. Jag befinner mig i ett stadie där jag inte vet vad jag ska göra med mitt liv. Jag var ostabil och kunde inte stå emot, jag ville fly.
Hur fortsätter du härifrån nu?
- Jag ska ta tag i det här nu. Jag ska söka hjälp. I morgon ringer jag några samtal och tar reda på vart jag ska vända mig. Någon måste hjälpa mig att se till att det inte händer igen. Det har varit jättemycket negativa saker runt omkring mig, för många människor som påverkat mig i fel riktning. Jag måste rensa bland dem efter det här.
Glad att bli gripen
Har du missbruksproblem?
- Jag har ett problem, och det är att jag är ostabil. Då blir jag svag och lättpåverkad. Men visst, jag är rädd att det ska hända igen. Jag är faktiskt glad att polisen tog mig i går, det gör att jag nu ser till att ta tag i problemet. Och straffet, det får jag ta när det kommer.

Vilken jävla skitstory säger jag bara. Här är min version:
Linda känner att efter hennes misslyckade politiska karriär och efter att ingen tagit henne på allvar så måste hon fixa till nåt. Man har tidigare kunnat läsa om hur hon berättat att det cirkulerar knark på Stureplan bland kändisarna och hur hon skulle kunna berätta om allt. Alla vet det så ingen brydde sig då. Nu tänkte hon att då får jag väl fixa det själv. Jag är helt jävla säker på att hon medvetet satte fast sig själv och gladeligen nu berättar hur dåligt det är med henne, bara för att folk ska tycka synd om henne. Hon ringer upp kvällstidningarna och berättar gladeligen om hur allt gått till. Sen sitter hon där och låtsasgråter och till och med intervjuarna har svårt att hålla sig och hamnar vara i fyllan för att ens kunna genomföra en intervju. Dom drar säkert lott om vilken stackare som den här gången måste sitta och prata med Linda Rosing. Alla sjukskriver sig i panik när dom fått veta att hon varit i farten och har nåt att berätta. Vilken kändis medger direkt att den tagit knark och vill berätta allt om det? Ingen! De flesta vill förneka det så länge det går men inte den jävla idioten! Finns det nån mera onödig person än henne? Fy fan så motbjudande person! INGEN BRYR SIG DIN JÄVLA WANNABE KÄNDIS!!!

Kommentarer

Postat av: Ullie

Publicerad 2007-12-21 17:26:12

hurraaaa ja e besökare nummer 2000! Får man nåt då?

(Förresten, med tanke på hur bra betalt kvällsblaskornas reportrar lär ha - och hur löst de sitter - har de knappast något emot att skriva om en person de själva ger fan i... det är väl det de gör för det mesta.)

Postat av: FADDE

Publicerad 2007-12-25 13:52:43

VITTU VITTU VITTU!!!! BORDE fittan slå av tandköttet på hon!nlfkvbsnldjgfbsnkjgnbkjbnj

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela