Petskis

En lätt hangover på jobbet

Publicerad 2007-11-22 12:23:59 i Allmänt,

Gårdagens händelser i en kort sammanfattning. Gick hem från jobbet och packade färdväskan med lite cider som färdkost. B, V, C och jag åkte mot Helsingfors där vi skulle möta upp O som tydligen hade fixat middag hos en klasskompis. Bra där O! Väl framme i Helsingfors efter lite svårigheter med urinblåsor och vägval hittar vi fram till H. Tack till HJK:s nummer 2 som tog emot oss i hennes lägenhet och bjöd på glögg! Kontrollfreak som jag är så var jag tvungen att kolla upp numret på spelskjortan eftersom jag glömde fråga det igår. Vid det här laget hade man fått upp en bra stämning men den sjönk lite allt eftersom jag insåg att jag skulle missa shoppingen i centrum. Vi åkte vidare till stan och sökte upp parkering samt en TV som visade gårdagens match. Efter ett litet yrande så hittade vi lite utrymme på en fin plats nära Kamppen. Där blev det varm spetsad glögg och en dålig första halvlek av Finland innan vi var tvungna att bege oss till Tavastia för kvällens höjdpunkt. Mer om den i inlägget längre ner. Summan av kardemumman är den att vi hade kul men man kanske skulle ha druckit lite mindre eller ha haft ledigt idag för det var lite tungt att gå på jobb i morse. Synd också att Finland inte lyckades vinna mot Portugal och få åka till EM. Också favoritnationen England misslyckades trots att man endast behövde spela oavgjort mot Kroatien. Ett riktigt dåligt kval av England som och med all rätt sparkade tränaren. Har aldrig trott på att han skulle lyckas göra ett bra jobb. Vem skall man nu hålla på nästa sommar? Sverige?

image56

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela