Petskis

Hela havet gungar

Publicerad 2007-11-05 13:16:46 i Allmänt,

Lördagen kl.16.00 satte jag mig in i bussen på väg till västra hamnen i Helsingfors. 11 glada Westcomare åkte med Ms Galaxy till Tallinn och tillbaka. Av nån anledning så var det en massa djur som giraffer och pingviner målade på utsidan av båten. Insidan var ganska ny och fin med både pianobar och annan bar. Lade märke till att nästan alla som jobbade på båten var Estniska mänskor. Vi åt mat på buffén som var en sämre variant av Viking och Silja. Lite mindre urval och ingen dricka ingick. Därför var det bra att vi har en snäll chef som sa beställ vad ni vill. Dessutom delades det ut 3 drinkkuponger på man. Jag tog naturligtvis en flaska vitt till maten. Mätt och belåten gick jag och shoppade lite dofter och dricka. Mötte upp dom andra i en av våra invahytter och satte igång förfesten med lite Smirnoff Ice och Baileys. Vid detta skede var man redan berusad men festen fortsatte och vi tog oss upp till humppabaaren där det bjöds på....ja va fan hörde vi nu på sen?? I detta skede hade jag druckit 3 Ivan Collins förutom det jag tidigare drack och skulle gå på WC men hittade ingen så jag gick ända ner till vår hytt. Gjorde det jag skulle och när jag sen skulle ta mig ut därifrån så ramlade jag in i duschhörnet. Märk att båten nu redan var framme och stod stilla så det var ingen sjögång som orsakade detta. Helvete tänkte jag och lade mig ner på sängen för att vila lite. Vaknade 2.5 h senare och satte mig upp för jag var sjukt törstig. Tog min halva drink som jag hade kvar och stack upp till baren. Nästan alla hade nu gått och lagt sig så jag fortsatte ensam upp mot discot. Stannade där till kl. 05.00.
På söndagen var det 2 av oss som inte orkade gå in till Tallinn. Jag var en av dom. Steg istället upp lite senare och åter igen bjöds det på mat. En hamburgertallrik satt ganska bra då. Slutet av hemresan satt jag och sörplade i mig en stor Sprite medan jag lyssnade på äkta båtmusik.. Halvrysk tjej som sjunger engelska låtar med samma ton i varje låt.

image31

image32

image33

Kommentarer

Postat av: Alex

Publicerad 2007-11-05 16:07:04

Smirnoff Ice funkar alltid ^^

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela