Petskis

Var det bättre förr?

Publicerad 2007-11-22 11:32:40 i Allmänt,

Crashdïet        
Betyg: p p p

Tid: 21.11.2007
Plats: Tavastia
Längd: Knapp timme
Publik: Halvfullt
Bäst: Falling Rain
Sämst: Ljudet

Olliver Twisted, Martin Sweet, Peter London och Eric Young intar scenen 5 min efter att vi anlänt till Tavastia. Ett halvfullt Tavastia med en ung publik, klädda i diverse pudelfrillor. Crashdïets nya sångare Olliver överraskar direkt med sin pondus och energi. Hårdrocksposerna är väl inövade. På det stora hela ser det bra ut. Men det är nåt som saknas. Jag vill inte påstå att han sjunger dåligt eller att bandet gör bort sig. Men jag tycker att rösten håller inte. Det känns bara som att nåt fattas. Tycker att förra sångaren Dave Lepard hade en bättre hårdrocksröst som höll också live. Jag har svårt att höra vad han sjunger under hela konserten. Att höra backupsången lika bra som själva sångaren är inte bra ljud enligt mig. Men ändå är jag lite imponerad av killarna som nu har 2 skivor bakom sig och kan spela en konsert utan en dålig låt. Mest liv den här kvällen förs under låtarna Riot In Everyone, It's A Miracle och Falling Rain. Bandet får visserligen jobba upp stämningen och gör det också bra ska sägas. Det klappas i takt till låtarna och sjungs med så gott det går. Jag är säker på att i en ishall med större publik och bättre ljud så kan Crashdïet leverera toppmusik men finns det verkligen en publik för att fylla en ishall om inte man fyller ett litet Tavastia?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela