Petskis

Hyvä J J

Publicerad 2007-10-22 15:17:34 i Allmänt,

Igår vann Kimi Räikkönen Formel 1 VM. Såg lite på reprisen som visades några timmar efter riktiga tävlingen. Man får ju som vanlig dödlig tv-tittare inte se något gratis numera. Har aldrig riktigt tyckt om den iskalle Räikkönen men igår kunde jag göra ett litet undantag. Jag menar om man vinner VM-serien så måste man ha gjort nåt bra. Sen irriterar jag mig på Matti Kyllönen som lite lätt överdriver när han skriker i TV:n - HYVÄ KIMI, HYVÄ J J, HYVÄ SUOMI!! Tulosruutu visade ett reportage från en bar i helsingfors där det satt löjligt fanatiska och tröga finnar som bara gillar Formula och lätkä. Men återigen så irriterar jag mig mest på svensk media. Aftonbladet har stora rubriker om hur Kimi kan bli av med titeln. Dom fokuserar mera på det påstådda fusket än själva tävlingen. Varför ska det alltid vara så att när det går bra för Finland i någon sport så ska det hackas ner om det så finns den minsta chans att göra det? Dom ställer också frågan: Är Kimi Räikkönen en värdig världsmästare? 81% har svarat ja. Jag har en fråga åt Aftonbladet; Är Finland bättre än Sverige på motorsport? Var är den frågan? Grattis Kimi säger vi!

image20

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela