Petskis

Tvättmaskinen

Publicerad 2007-10-17 18:37:16 i Allmänt,

Flyttade tillbaka tvättmaskinen till badrummet igår. Satte på en tvätt som vanligt men när det var 30 min kvar så stannade maskinen. E20 blinkade det i displayen. Jaha tänkte jag och försökte få den att fortsätta utan men utan resultat. Kollade sen i handboken vad E20 betyder och där stod att det kan ha med avloppssilen att göra. Så jag tömde den men det hjälpte inte. I ett skede så stod jag och gungade hela maskinen fram och tillbaka och hade riktigt mycket på nerverna. Höll på ett tag och försökte få igång den igen innan till sist hamnade tömma den på vatten manuellt. När jag tömde den så hittade jag en sorts kork som hade stockat till slangen som går till avloppet. Efter att jag tagit bort den så fungerade den som vanligt igen. Vad lär vi oss av detta? Se till att det inte har fastnat saker i slangen!!

Kommentarer

Postat av: Carl-O

Publicerad 2007-10-17 22:08:59

Om du där drog liknelser till "troll i trumpeten" så va den löjligt bra, men jag tror it att du gjord det...pity. would've been funny though.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela