Petskis

USA, USA, USA...kom igen, alla med!!

Publicerad 2007-10-24 13:21:23 i Allmänt,

Har dom senaste veckorna funderat på var jag vill bo nångång i framtiden om jag flyttar bort från Ekenäs. Var jag vill lägga mig till ro. Var jag vill så min säd. Var jag vill sätta mig ner ock säga: It's good to have land medan jag sitter i min gamla gungstol. Nåja ni fattar vad jag menar. Efter att jag igår sett Michael Moores nya dokumentär Sicko så står det ännu mera klart att till USA flyttar jag aldrig. Dom har på riktigt ganska myky korkade mänskor och system där.
Så jag har funderat på att bosätta mig i Canada. Tänk att få ha ett stor gård nånstans i ett sjukt vackert landskap som är nära till fiskevatten och skidåkning men samtidigt inte så långt från en ganska stor stad. Mycket lägre kriminalitet och bättre sjukvård än USA. Där kan jag sitta sen och lyssna på Kent hur mycket jag vill. Undrar vad det kostar att bygga hus där??

image21

Kommentarer

Postat av: Ose

Publicerad 2007-10-24 17:51:57

om du vill ha ett färdigt hus: http://www.homesellcanada.com/list/4056.cfm
om du vill bygga:
http://www.homesellcanada.com/list/3988.cfm

Postat av: Petski

Publicerad 2007-10-25 09:25:41

De låter nästan som att du vill bli av med mig Ose. Söker upp hus åt mig och allt. Det här e inte heller så tokigt http://www.homesellcanada.com/list/3833.cfm

Postat av: bertram

Publicerad 2007-10-25 16:26:17

canada är ett betydligt stabilare allternativ än det politiskt stormiga U.S.A. Dock bör man tänka på att allt är inte guld som glimmar, ibland är det diamanter.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela