Petskis

Barclays Premier League 08/09

Publicerad 2008-08-16 12:37:47 i Allmänt,

Så är den då här igen, starten för den bästa fotbollsligan i Europa. Engelska Premier League kör igång idag och det är med spänning jag väntar på att få se hur det kommer gå. Lagen har värvat friskt och i skrivandets stund så är det ännu 15 dagar kvar att köpa spelare. Jag förväntar mig att Man Utd köper Dimitar Berbatov och att Liverpool skaffar Gareth Barry. Det är också med tanke på Berbatovs ankomst jag tippar min sluttabell. Utan Berbatov och om Ronaldo skulle ha stuckit så hade jag inte lagt Man Utd som etta. Chelsea kommer säkerligen vara revanschsugna men jag ser ändå Man Utd som det starkare laget. Kanske nästa år Scolari.. Liverpool kommer tyvärr förlora redan i första matchen och halka efter direkt. Arsenal har tappat så pass viktiga spelare som Hleb och Flamini utan att ha ersatt dem med bättre spelare, så där ryker deras chanser. Riktigt intressant att se om Tottenham äntligen kommer slå sig in bland de fyra bästa i år. Tappar man Berbatov så räcker det inte ens att man får Arshavin med i laget. I botten av tabellen kommer med största sannolikhet Stoke och Hull vara medans West Bromwich kan klara sig kvar, mycket tack vare köpet av målvakten Scott Carson. Med andra ord så finns det mycket att se fram emot. I maj nästa år vet vi..

Tippad sluttabell

1. Man Utd
2. Chelsea
3. Liverpool
4. Arsenal
5. Tottenham
6. Aston Villa
7. Everton
8. Portsmouth
9. Man City
10. West Ham
11. Wigan
12. Blackburn
13. Newcastle
14. Fulham
15. Sunderland
16. Middlesbrough
17. West Bromwich
18. Bolton
19. Stoke
20. Hull

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela