Petskis

Beijing 2008

Publicerad 2008-08-28 14:23:03 i Allmänt,

Sommar OS är över och det är dags att ge ris och ros. Jag väljer bara rosor när jag presenterar mina top 5 grejer som jag blev mest imponerad över. Varsågoda!

Plats 5

RAFAEL NADAL blir världsetta.
Spanjoren använde OS till att ta sig längst upp på världsrankingen. Ingen hade nåt att säga till om när de mötte honom och han kommer säkert stanna i toppen en lång tid.

Plats 4

SATU MÄKELÄ-NUMMELA vinner damernas trap.
Satu Mäkelä-Nummela var i delad ledning när finalen började men var så otroligt kylig som en Finländare inte brukar vara i dessa situationer. Hon bara stod där och sköt utan att röra en min. Först efter sista skottet kom leendet och Finlands enda OS guld.

Plats 3

MATTHIAS STEINER Visar all sin styrka.
På sin hustru Susanns dödsbädd lovade den tyske supertungviktaren Matthias Steiner att hålla fast vid sin dröm om OS-guld. Han höll sitt löfte till frun, som dog efter en bilolycka. På prispallen kysste Steiner ett foto av Susann och sa: - Jag hoppas att hon såg mig.

Plats 2

USAIN BOLT leker hem 100 m och gör sen det omöjliga möjligt.

22 årige Jamaicanen Usain Bolt ställde upp i 3 lopp. 100 m: guld och världsrekord efter att ha joggat i mål. 200 m: guld och världsrekord efter att ha slagit det omöjliga rekordet. 4x100 m: guld och världsrekord i lagstafetten. Helt bra facit för en 22 åring.

Plats 1

MICHAEL PHELPS skriver historia.

One world, one dream, one Michael Phelps! Åtta (!!!) OS guld och 6 världsrekord. Kungen av OS gjorde det han sade han skulle göra. Det vill säga tog hem allt som han ställde upp i och är numera den som tagit flest medaljer i ett och samma mästerskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela