Petskis

Veckans kyrkpressen vits

Publicerad 2008-08-21 19:20:04 i Allmänt,

Ni vet den där tidningen som kommer hem i postlådan varje torsdag som man aldrig läser. Just precis, Kyrkpressen är det jag talar om. Varje tidning innehåller tydligen en vits och den sitter alldeles vid kanten på baksidan om ni nu inte hittar den. Dessa vitsar är helt klart sjukt dåliga och absolut inte roliga. Ni kommer snart att fatta vad jag menar. Alla som fattar poängen räcker upp en hand! Jag poängterar att jag inte har nåt emot kyrkan och troende utan lägger bara upp dessa för att jag tycker man kunde komma på nåt bättre. Här kommer denna veckas vits..

Sagt vid kyrkkaffet: - Tänk om vi kunde få ha lite mer öppna och roliga möten! Vad mycket folk vi skulle få! Jag skulle då inte gå till kyrkan om jag inte var troende! Det är ju hemskt, där sitter de och hälsar inte på en och de bryr sig inte om en!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-08-22 10:09:02

För många herrans år sen när jag blott var tjugosju,

jag fria´ till en änka som på så sätt blev min fru.

Och änkans vuxna dotter som var underskön och grann

Blev kär uti min far och de blev gifta med varann.



Så blev min far min svärson - hör och häpna kära du -

och min dotter blev min mamma för hon var min faders fru.

Och snart så blev förhållandet komplexare ändån

När änkan blev gravid och jag blev fader till en son.



På detta sätt blev pojken min en svåger till min far,

och alltså även farbror till mig själv, så ung han var.

Och om han var min farbror var han faktiskt också bror

till änkans dotter som var gift med far och blev min mor.



Min pappas fru en pojke födde fram, och jag mitt fån,

blev morfar till den gossen för han blev min dotters son.

Min fru är alltså moder till min mamma så hör på:

för fast hon är min fru, är hon min mormor likaså.



Om frugan är min mormor är jag barnbarn till min tjej,

och när jag tänker på det vill jag gå och skjuta mig,

eller gå och dränka mig i första bästa älv,

för som make till min mormor är jag morfar till mig själv.



Morfar till mig själv!

Morfar till mig själv!

Det är inte så grant,

Men det är faktiskt sant:

Jag är morfar till mig själv

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-08-22 10:10:39

poängen med KP vitsen är tydligen att han pratar illa om sig själv o de andra när han säger att "dom bara sitter där o inte bryr sig"

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela