Petskis

49 days and counting

Publicerad 2008-12-27 14:00:04 i Allmänt,

Önskade mig och fick ett presentkort till Elmo-Sport i julklapp. Idag stegade jag in för att använda det till något jag verkligen behöver. Varför inte köpa mig en väska jag kan ha på fjället när jag sticker till Åre om 49 dagar.. För några veckor sen så visade jag upp två väskor här på bloggen. Det blev inte någon av dom väskorna utan det blev denna:




Dagturssäck för kortare turer, framförallt skid- eller snowboardåkning backcountry

· Stora blixtlåskläppar i Hypalon som är lätta att greppa med handskar på

· Ryggpanel i snöavstötande tyg

· Fack för snösäkerhetsutrustning med två tubfickor för spadskaft och lavinsond

· Separat ficka för skidglasögon, med borstat foder för att skydda glaset

· Axelrem med isolerad ficka för vätskeslang

· Avtagbara höftfickor för kamera och andra små accessoarer

· Axelremmar med insydda spännen för enkel justering

· Bröstrem med nödvisselpipa

· Remmar på frontpanelen för att bära skidor diagonalt, går att stoppa undan

· Fäste för snowboard på frontpanelen med Hypalonförstärkta slitpunkter

· Reflextryck

· Vikt: ca 1,15 kg

· Storlek: ca 18 liter


Dessutom köpte jag mig ett riktigt bra underställ från Craft. Nu börjar jag vara riktigt redo för min resa. Resefeber? Nae. Förväntansfull? Jao.


 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-12-28 21:21:57

blixtlåskläppar? what?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela