Petskis

Kaos

Publicerad 2008-12-04 17:13:05 i Allmänt,

Eftersom vattenkrisen nu har slagit till i Ekenäs så begav jag mig till butiken för att inhandla vatten. Jag anade att det skulle vara rusning för att köpa vatten men det var nog mycket värre än väntat.



Folk var som tokiga för att få en flaska. Barn och gamla fick ge vika för de yngre starkare som slet åt sig de sista vattenflaskorna. Någon frågade butikens köpman varför vattnet var slut och han svarade att han vet inte. Sen tände han eld på sig själv och hoppade ut från fönstret.



Alla bara skrek och var hysteriska. Jag lyckades få tag på en flaska. När jag skulle gå mot kassan så blev jag överfallen av flere aggressiva som ville åt mitt vatten. "Jag har en ettårig dotter som är sjuk hemma" skrek någon hysterisk mamma. Skiter väl jag i tänkte jag. Jag skall ju på badminton så jag behöver väl mitt vatten mera.



Lyckades till slut ta mig ut ur butiken och nu sitter jag uppbarrikerad med mitt vatten här hemma och är beredd att försvara det till varje pris.



Okej, så här farligt var det inte. Detta skulle kanske bara kunna hända i ett South Park avsnitt. Massa folk var det i butiken nog så skynda er om ni vill köpa vatten.

Kommentarer

Postat av: O2daR

Publicerad 2008-12-05 16:43:40

Fredagsfräckisen..



En liten pojke kommer in i köket för att äta frukost, eftersom han bor på en bondgård frågar hans mamma om han gjort sina sysslor?



- Nej, inte än, svarar pojken.



- Det måste du göra!



Pojken blir sur, så när han matar kycklingarna sparkar han till en av dom. Han gör samma sak med korna och grisarna. Pojken går sedan in för att äta sin frukost, men på bordet står endast en tallrik med flingor!



- Varför får jag inte ägg, bacon och mjölk? undrar pojken.



- Jag såg hur du sparkade till kon så därför får du ingen mjölk och du sparkade till hönan och grisen, därför får du inget ägg och bacon!



I samma sekund kommer pappan in i köket, han får syn på en mus som han sparkar till. Pojken tittar då upp på sin mamma, ler sitt största leende och säger:



- Ska du eller jag berätta?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela