Petskis

Nytt år på gång

Publicerad 2008-12-31 00:22:09 i Allmänt,

Imorgon är det nyårsafton. I skrivandes stund har jag ingen aning om hur det ska firas. Dessutom ska jag på jobb imorgon där vi ska ha traditionell inventering. Det lär bli jobbigt. Låt mig istället skriva lite om året som gått. Jag kommer säkert glömma massa saker men de som känner mig så vet ju att jag inte kommer ihåg så långt bak i tiden.

Årets sporthändelse:

Man Utd vinner Champions League

Man Utd mötte Chelsea i finalen av Champions League. Högdramatisk final där United var starkare och vann på straffar. Hela förlängningen och straffdramat satt jag och refererade åt EIF bussens gäng som var påväg hem från match. När sista straffen var lagd så domnade mina armar och jag visste inte vad jag skulle göra.

Årets sportevenemang:

OS i Peking

Många skulle kanske välja Fotbolls EM men eftersom mitt land (England) inte var med så väljer jag OS istället. Inte alls så att jag tycker illa om judo, fäktning, ridsport och alla andra spännande OS grenar. Nej, sommarens tillställning innehöll massa fina prestationer. Usain Bolt, Michael Phelps och Satu Mäkelä-Nummela var bara några av dem.

Årets sportevenemang (INTE):

Ishockey VM

Vem vann? Hur placerade sig Finland? Var det tredje eller fjärde? Eller var det förra året? Det spelas ishockey VM alltför ofta!

Årets TV-serie:

Family Guy

Så självklart att man inte ens borde behöva skriva ner det.

Årets bästa köp:

Min Yamarin 435S båt

Årets bästa resa:

Sverigeresan i somras med innehållande Kent konsert.

Årets bästa vädervecka:

Vecka 31 då jag hade semester var det strålend sommarväder. Resten av sommaren var det regn och tyvärr rätt tråkigt.

Årets politiker:

Barack Obama

Årets mest onödiga kändis:

Johanna Tukiainen

Årets vitaste:

Idol juryns Andreas Carlssons leende

Årets mest tragiska händelse:

Engla Juncosa-Höglund blir mördad av Anders Eklund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela