Petskis

Flum, flum, flum...

Publicerad 2008-02-29 17:49:53 i Allmänt,

Idag är det skottdagen mina damer och herrar. Den speciella dag som infaller vart fjärde år och är enligt tradition den dagen då tjejer får fria. Själv har jag inte sett till många tjejer som vill gifta sig men jag har ju å andra sidan suttit i en källare och skruvat på telefoner hela dagen. Det finns säkert många som har fått till det och bland annat på Aftonbladet kan man läsa om Susanne som friade till Anders idag. Dessutom finns en artikel om hur du får napp ikväll. Vad ska då jag skriva om denna speciella dag? Jag tror jag lånar ett stycke från en annan blogg. Ett stycke som beskriver ganska bra hur jag känner för idag..

Så här skriver en helt vanlig mediaanställd, matälskare, kontrollfreak, lyckosökare i vardagen och skånsk tvåbarnsmamma med skrivklåda.

- Visst är det något spännande över skottdagen!? En allvarlig Bauersk sagokänsla i dunkelt ljus.

I barndomen trodde jag att stackarna som föddes denna dag både var siffermässigt yngre än de borde och extremt kalas-eftersatta. När kunskaperna hann ifatt mig - eller jag dem - så kvarstod dock en skum skottdagskänsla av undantag och vakuum. Jag kan i svåra stunder få Matrixkänslor; tro att solsystemet ska komma i gungning och tyngkraften upphävas.

Men egentligen är det bara fredag, helvetiskt härligt mycket att göra på jobbet och stundande bearnaise-, hemmapommes-, schnitzel, popcorns- och tv-hets med familjen!

Ja där fick du till det kära bloggare!

Trevlig helg på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela