Petskis

Reflektioner från helgens händelser

Publicerad 2008-01-06 22:30:11 i Allmänt,

Så sitter man då här igen en vanlig söndag med lätt ångest över att man ska på jobb imorgon och att man inte fått nåt gjort under helgen. Jag finner det oerhört svårt att hitta aktiviteter under vinterhalvåret. Saker man kan göra bara så där direkt liksom. Som på sommaren då man bara kan sticka iväg med båten till en strand eller på lite fiske. De flesa helger på vintern bara flyger förbi utan att man gjort nåt. Det är lite synd..

image79

Sverige har fått en ny kelgris i Charlotte Kalla. Den begåvade 20-åringen har snabbt blivit folkets och medias nya favorittjej. Jag har inte bestämt mig om jag gillar henne eller ej. Hon är iaf inte lika jobbig som Carolina Klüft eller Anja Pärson. Anja som för övrigt snart bara kommer köra fartgrenar i de alpina backarna. Det var inte för alltför längesen som en Österrikisk ledare sade att Anja var dubbelt större än sina konkurrenter och därför klarar sig bättre i fartgrenarna. Jag måste hålla med honom.

Att vara storväxt i backhoppning är däremot inte en fördel. Där är merparten av hopparna mera som små anorektiska pojkar. Inget illa i det men ända sen jag såg Simon Amman vinna OS för ett antal år sen har jag haft svårt att ta den sporten på allvar. Dessutom ska man ha sjukt flyt med vindar och väderförhållanden. Blir ändå stort imponerad av nu 30-åriga Janne Ahonen som idag tog sin 5:e totalseger i backveckan. I pressat läge får han till bra hopp när konkurrenterna inte klarar pressen. Numera ler han också lite ibland. Veteranen Ahonen verkade vara hur lugn som helst idag och det är väl det som kallas rutin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela