Petskis

Sverigeresan

Publicerad 2008-06-30 17:04:00 i Allmänt,

Tillbaka i Finland efter en mycket lyckad resa till Stockholm. Vi börjar från början...

  

I hundratrettio knyck styrde jag bilen mot Åbo. Väl framme gick jag och fick håret klippt samt shoppade lite grejer inför resan. Då fick inte alla kläder plats i min väska så jag dumpade en del i syrrans lägenhet i Åbo.

  
  

Båten som skall ta mig till Stockholm anländer till Åbo hamn. Många andra hade också valt att åka med samma båt. Som vanligt en massa kineser och ryssar.. Området där Ruisrock hålls varje år syns på bilden längst ner till höger.

     

Hade en mysig hytt på däck nio. Gick runt båten och synade varja litet rum. Hittade bland annat fyra små spelrum. Sen köpte jag en delikatessmörgås för endast 3,50 euro....hmm

     

Redo att utforska kvällslivet på båten. Ett måste under alla båtresor är en Ivan Collins! Sen bjöds det på underhålling i världsklass. Jag valde dock att gå och lägga mig vid ettiden.

  
  

Redan kl. 07.00 stod jag framme i gamla stan och såg mitt boende för denna vistelse. Mitt i bilden syns en röd båt och till höger om den är Ran af Stockholm där jag hade en enkelhytt till mitt förfogande. Jag shoppade loss i Stockholm och köpte det allra viktigaste först.

     

Sen mötte jag upp kvällens sällskap och vi begav oss till resans höjdpunkt. På konstgräsmattan vid Zinkensdamm hade massa glada Kentfans samlats. Notera den nyklippta frillan på bilden. Vilken skillnad va?

     
     



Tänker inte skriva nån längre recension om konserten denna gång. Det räcker med att säga att redan när förbandet Thåström började så såg jag vart det lutade denna kväll. Vädret och stämningen kunde knappast varit bättre. Om det var bra stämning i Helsingfors förra hösten så var detta något helt annat. Alldeles bakom oss var det fyra glada svenskar som verkligen sjöng med för kung och fosterland. Från den briljanta inledningen till det redan klassiska slutet var allting perfekt upplagt. Att få höra något oväntade låtar som Stenbrott, Kevlarsjäl och Utan Dina Andetag var hur bra som helst. Skulle jag betygsätta denna spelning så jag använda ord som världsklass, vackert och varmt. Tack för ännu en fantastisk kväll Kent! Stort tack också till mitt konsertsällskap!

     

Hemresan bestod av morgonmål med fantastisk skärgårdsutsikt. Stockholms skärgård måste vara en av de vackraste. Några timmar sömn senare så var vi i Mariehamn som ser lika mysigt ut som alltid och ytterligare några timme senare var jag hemma igen. Mycket lyckad resa var orden som bäst sammanfattar detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela