Petskis

Dop och påskbasar

Publicerad 2008-03-23 23:25:43 i Allmänt,

Lördagen var en lyckad dag kan man så här dagen efter konstatera. En dag som idag mestadels har varit en pina med huvudvärk och krabbis som vägrade släppa taget. Inte förrän vid 19-tiden kunde man få i sig mat i form av en underbar medium pannpizza.
Men låt oss backa lite och berätta kort om både dop och påskbasar som lördagen handlade om. Dopet var en lyckad historia för både huvudpersonen och undertecknad. Redan före själva dopet hade jag nöjet att köra två vackra tjejer till kyrkan i Snappertuna. Lilla Hugo skötte sig sen alldeles utmärkt under ceremonin. Jag fick ta på mig en något ovan roll eftersom jag blev fadder. Bl.a. fick jag stå längst fram i kyrkan och blev fotograferad ett hundratal gånger. Under kaffebjudningen som var väldigt lyckad fick jag sen berätta hur jag skulle ta på mig rollen som nybliven fadder. Tyckte jag skötte mig ganska bra under hela tillställningen.
Efter dopet var det dags för Calles & Linas Påskbasar som ordnades för tredje året i rad. Som vanligt kom jag försent men det kompenserades med en gåva till värdparet och direkt var allt förlåtet. Resten av kvällen blev lyckad när till och med stämningen var på topp på Ettan. Tyvärr så fattas vissa delar från minnet av kvällen och fast jag tog ett moget beslut att bara dricka vatten på krogen så kunde jag inte hindra krabbisen idag.
En viktig händelse idag var att Man Utd spöade Liverpool med 3-0 och tog ett litet grepp om ligatiteln. Mycket tack vare en idiotisk Javier Mascherano som snackade till sig en helt rättvis utvisning.
Imorgon är ytterligare en ledig dag men frågan är vad man skall göra.. Försökte få med nån att skida igen men den övertalningen gick åt skogen. Så nu kommer morgondagen troligtvis bli en sjukt tråkig historia där man väntar på tisdagen. Men jag hoppas jag har fel...överraska mig med nåt trevligt program någon!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela