Petskis

Skivrecension

Publicerad 2008-03-19 10:37:24 i Allmänt,

Paramore - Riot

Betyg: p p p

När jag någon gång i september förra året satt och spelade NHL 08 på min dator så var det en låt med i spelets soundtrack som jag fastnade lite för. Misery Business är bandets första singel från skivan Riot som gavs ut redan 12:e juni. Bandet består av fyra medlemmar i åldern 17-23 år och är från Tennessee i USA och detta är deras andra skiva. Musiken består av ganska radiovänlig pop/rock och sångaren, som för övrigt är tjej, påminner starkt om Avril Lavigne och Kelly Clarkson. Det är lätt att såna här band blir ett i mängden men det spås redan att de ska bli the "next big thing" och jag kan väl delvis se det hända. Skivan i sig är relativt lättlyssnad och har ett par starka spår som sticker ut ur mängden. Senaste singeln Crushcrushcrush rullar just nu på radiostationerna och är enligt mig skivans bästa låt. Att jag har en förkärlek för kvinnliga sångare är ingen hemlighet och jag är säker på att om det skulle ha varit en manlig solist så skulle betyget inte ha varit lika bra. Kommer ni ihåg min topp 10 lista över skivor från år 2007? Efter att ha hört lite på denna skiva så borde den helt klart ha funnits med på min lista!


Paramore - Crushcrushcrush

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela