Petskis

The Ark Of Truth

Publicerad 2008-03-02 18:42:01 i Allmänt,

Igår blev det klart att Finlands bidrag till Eurovision Song Contest blir hårdrocksgruppen Teräsbetoni. Jag menar allvar när jag säger att jag skäms över vårt lands sätt och smak att välja låt. Vad tänker folk egentligen? Hej, vi skickar dit några hårdrockare som sjunger på finska. Det är ju självklart att dom kommer lyckas när Lordi gjorde det för två år sen... jag menar det är ju klart man kan köra på samma recept en gång till! Redan att försöka vinna med en hårdrockslåt året efter är ju så jävla idiotiskt tänkt men att försöka två år efter är fullständigt ofattbart och korkat!! Visst finns det länder som försöker med den klassiska trumman och rytmen som Ukraina vann med för ett antal år sen men de länder är det ju bara synd om. Att sen Kari Tapio blev tvåa i våra uttagningar säger också en del om vår musiksmak här... Så under den stora tävlingen kommer jag bojkotta Finlands val av låt med att inte titta på uppträdandet! Heja Sverige säger jag istället och beundrar deras sätt att ordna Melodifestivalen. Allt från programledaren Kristian Luuk och lysande komikern Björn Gustavsson till artisterna, får Finland att se ut som statister i en dålig rysk dramakomedi!

Nu skall jag nörda till det lite och titta på Sci-Fi filmen Stargate SG1 - The Ark Of Truth

 
Kolla han den uppblåsta grabben i svart t-shirt som syns bakom Kristian Luuk. Han har samma humor som tröga finnar och fattar inte skämtet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela