Petskis

En massa anemone

Publicerad 2008-05-02 20:09:09 i Allmänt,

Valborg är över och sommaren känns närmare än nånsin. Ett helt underbart väder har det varit dom senaste dagarna och det är vi tacksamma över. Valborg firades, som jag skrev i veckoprogrammet, i Österby med uteaktiviteter och grillmat. Ganska lugnt tempo och skön stämning passade helt bra. Att det sedan blev sent hos J & M är en helt annan historia..

Igår på första maj var vi ut och äta till Santa Fé där vi serverades god mat till överkomliga priser. God stämning kan man dock inte tala om när gänget i bordet bredvid som var i 30-års åldern, tyckte att dom kunde bete sig som fjortonåriga gangsters och skrika högt bland de andra matgästerna. Jävla idioter!

Idag på min andra lediga dag var det meningen att jag skulle vara aktiv och jag har väl delvis lyckats kan man tycka. Först skulle det köpas födelsedagspresent åt Nellie vilket inte var så stort problem förutom att jag inte fick köpa tre saker som jag ville utan bara en sak. Tre saker skulle väl ändå ha varit bättre när det nu erbjöds att köpa tre till priset av två.. Sen skulle vi skruva löst nedre delen av båtmotorn men det visade sig omöjligt när inga verktyg passade. Så vi gick in och åt rulltårta istället.. Nu har jag precis kommit hem från en promenad runt Ramsholmen och Högholmen. Det är så vackert där nu med alla Anemone nemorosa och Anemone ranunculoides. Så vackert att det gör ont var det nån som sade.. Tyvärr blev bilderna med min mobilkamera inte så skarpa men ni ser ju ändå vad det handlar om.

     
     

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela