Petskis

Helgen

Publicerad 2008-05-25 22:25:07 i Allmänt,

Helgen började med jobb i butiken på lördag förmiddag. En rätt så lugn och trevlig arbetsdag får man säga. Därefter var det fotbollsmatch som spelades på centrumplan. Sinimustat från Åbo stod för besöket och fick se sig besegrade av EIF med siffrorna 1 - 0. Simon Eklund gjorde sitt första mål på division 2 nivå. EIF har därmed radat upp tre segrar på de tre senaste matcherna. På fredag väntar bortamatch i Kaarina som det är meningen att jag skall se den om det bara är möjligt.

Lördagens nästa program med stort P var EIF supén i Snåresalen där ca 110 gäster hade klätt upp sig från topp till tå och samlats för att äta och dricka gott. Just drickandet blev det en hel del av för många av gästerna. Ändå blev det inga skandaler vad jag har hört. Alla höll sig i någolunda gott skick. En eloge till bandet som spelade fin musik under festen. Festandet fortsatte för min och några andras del på krogen No:1. Helt bra stämning där också men något trångt på det alltför lilla dansgolvet.

Runt halv fyra begav jag mig hem och läste då om hur Ryssland hade segrat i Eurovision Song Contest. Själv tyckte jag inte om låten eftersom sångarens engelska inte är den bästa. Liten chock att Sverige, som jag tippat som het segerkandidat, bara blev 18:e. Fiaskorubrikerna haglade tätt i kvällstidningarna och ingen förstod varför det gick som det gick. Jag tror mig ha en teori om detta. Jag tror att Europa tyckte Charlotte Perelli var ful och äcklig och att det kanske räckte med segern från 1999. Men det är bara vad jag tror..

Något oväntat så var jag inte alltför bakis idag när jag vaknade vid ettiden. Begav mig ut till underbara Österby för lite god mat och en visning till V:s & E:s nya hus/gård. Mycket jobb väntar men det kan vara värt det i slutändan.

Nu skall jag ta mig en nattmacka och sen invänta måndagen. Ny vecka väntar och jag ser fram emot nästa helg som kan bli rätt så bra den med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela