Petskis

Lite fotboll tack!

Publicerad 2008-05-05 13:21:34 i Allmänt,

image166

Idag börjar fotbollssäsongen i Snappertuna. Jag hoppas på stort deltagarantal denna sommar och att gräset klipps ordentligt varje måndag. Förra sommaren var gräset i bra skick tack vare att det regnade och var sol i en perfekt blandning. Nu har det varit bra väder så planen borde vara ganska grön och fin redan. När jag var i Iso-Omena igår så funderade jag på att köpa en ny boll. Såg bland annat på nya EM bollen men fy fan vad ful den är. Tycker inte ni att den är riktigt misslyckad?

EIF hade sin säsongsöppning i divison 2 i form av hemmamatch mot PP-70 igår. Man hade till och med en trubadur som spelade för publiken före matchen. Är det ett återkommande tema månne? Tyvärr blev det en fölust med 0-3 men siffrorna ljuger rejält för det var EIF som hade spelet och de bästa chanserna. Minst ett kryss var de värda. Har ju själv inte sett nån träningsmatch så detta var det första jag såg av EIF och deras nya spelare i år. De flesta spelare skötte sig bra och jag vill lyfta fram Hasse (trots straffmissen), Timo och Oscar som EIF:s bästa spelare igår. Nya tag till nästa helg mot Lopa!

Kommentarer

Postat av: Emmi

Publicerad 2008-05-05 16:28:20

Svar: Jag har nog tänkt lägga upp bilder, men saken är den att jag vill att mamma ska se kämppän irl först, så därför inga bilder på bloggen än så länge om hon nu i misstag skulle förirra sig dit :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela