Petskis

Skattar bäst som skattar sist

Publicerad 2008-05-29 14:06:45 i Allmänt,

Var precis till skattebyrån för att ändra mitt skattekort. Stiger in på ett totalt folktomt kontor och där sitter två servicetanter. Dom ser båda att jag kommer in men fortsätter hålla på med sitt. Jag väntar i nån minut innan det börjar hända grejer..

Servicetanten: Du kanske ska ta en kölapp. (bryskt och argt tonläge)
Jag: Okej..
Servicetanten: *Trycker på knappen som visar att det är min tur*
Jag: Jag skulle behöva ändra på mitt skattekort för nu när jag får semesterpengar så kommer månandsgränsen inte räcka till.
Servicetanten: Har du med någo löneutrdag nu då? (Säger hon som om hon skulle veta att jag var in för en vecka sen, fast det var en annan kvinna där då.)
Jag: Jo här är det.
Servicetanten: Du sku ha borde haft en årsgräns från början så sku du int ha behövt ändra det nu igen. (Fortfarande lite argt beteende)
Jag: Ja det borde jag kanske. Det var ju nog ni som föreslog hur det gamla skulle se ut också..
Servicetanten: Man kan ju ha bara med årsgräns också och det borde du ha.
Jag: Går det att få det på det viset nu då?
Servicetanten: Jag skriver ut ett nytt åt dig då. Här varsågod!
Jag: Tack! (*..Din jävla otrevliga hagga som sitter där å nästan vägrar göra ditt jobb*)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela