Petskis

Skivrecension

Publicerad 2008-05-07 15:14:44 i Allmänt,

image168

The Hellacopters - Head Off

Betyg:     p p p p


Bästa spår: Kan inte bestämma mig mellan Midnight Angels och Another Turn.

Som de flesta har hört och läst så har Hellacopters gått ut med att detta är deras sista platta och att bandet går över till andra projekt efter denna sommar. I tretton år har de underhållit oss med sin garagerock. Till sitt sista verk tillsammans väljer Hellacopters att göra en coverskiva på för mig okända band som Demons, The Robots och Dead Moon. På internet-forumen har det debatterats flitigt om huruvida Head Off skulle bli en coverskiva eller inte. Nu blev det just det och jag måste erkänna att jag skiter fullständigt i vilket så länge det är bra. Och det är precis så bra man förväntade sig att det skulle bli. Hellacopters "soundet" är det samma som alltid och denna platta kan närmast likna sig vid By The Grace Of God som är min favoritplatta av Hellacopters. Det vimlar av smarta refränger, ettrigt piskande rytmer och pådrivande gitarrer. Precis som bra rock´n roll ska vara, nu och i morgon. Tack för allt Hellacopters! Vi ses i sommar på nån festival.

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-05-07 15:16:43

Ha en bra dag ♥

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela