Petskis

Lite om motion

Publicerad 2008-11-21 10:54:32 i Allmänt,

Det är fredag igen och en mycket välkommen sådan. Har varit en tung vecka på många sätt. Ska bli riktigt skönt med en helt ledig helg.

På tisdagen var det säsongens sista nattorientering och jag gick ut ensam på en 2.8 km lång bana. Redan från start kändes allt fel och det tog mig 20 min innan jag hittade till kontroll nr. 1 som låg 200 m bort. Till kontroll 2 var det ytterligere 300 m och jag var lätt stressad när jag tog fart mot den. Efter att ha yrat runt i skogen ytterligare 20 min utan att ha hittat den så konstaterade jag att detta inte var min dag. Det spöregnade, var kallt och jag såg knapp nåt med min lilla lampa så jag tog riktning mot start och mål istället. Jag fick absolut inget att stämma så jag kastade in handduken helt enkelt. En otroligt snöplig avslutning på orienteringen är vad det blev. Nu tänker jag inte sluta helt med det utan satsa vidare i vår när det är ljust och härligt att springa. Eftersom orienteringen är över så skulle man kanske kunna hitta på nåt annat på tisdagar. Frågan är bara vad. Vad skulle kunna passa mig?

Igår var Forstis bollhall spelplats för min andra aktivitet för veckan. Badminton och bordtennis på programmet igen. Jag fick storstryk i alla matcher och som den dåliga förlorare man är så känns det inget vidare kan jag meddela. Ska jag nånsin hitta en sportgren där jag är bättre än min kompisar? Svårt att tro.

Idag är det kanske dags för en liten uppryckning igen då Österby skola står värd för programmet. Jag är revanchsugen och ska göra allt för att glänsa i basketen och innebandyn. Självklart så kör jag hårt på cirkeln också..

Dagens låt: Christina Aguilera - Keeps Gettin' Better

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-11-21 13:29:41

Fickpingis leder du ju stort i redan..

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-11-22 12:49:54

som sagt: gå med i amnesty.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela