Petskis

Rävnäsbergen

Publicerad 2008-11-06 20:37:36 i Allmänt,

Jag gick ut ensam för andra gången i min karriär och jag gjorde det på min längsta bana nånsin. Av elva startande placerade jag mig sist i resultatlistan men det skall sägas att jag ändå är rätt nöjd att jag hittade alla kontroller och tog mig i mål. Här kommer min version av tisdagens nattorientering från Rävnasbergen:


Klicka för större bild

1. Start och mål. Jag går ut cirka 4 min före Calle, Occa & Lina. Märkväl så är dom tre st och jag en.

2. Upp längs med mastvägen och in i skogen till ettans kontroll. Lätt som en plätt!

3. Tvåan visar sig vara en svår sak då jag yrar runt i 15 min före jag till slut hittar den. Här kommer också det andra laget ifatt mig.

4. Denna kontroll ska inte vara så svår men jag är nervös eftersom de andra har gått förbi mig så jag fumlar på rätt bra. Funderar på om jag ska ge upp men samlar mig och hittar den. Bör sägas att den var bra gömd också.

5. Kommer lite för långt fram och går fram tills jag ser ett hus vid stuped där jag sen enkelt kan ta kompassriktning mot kontrollen.

6. På pappret den svåraste kontrollen så jag är lite nervös att jag ska tappa bort mig totalt. Byter strategi flera gånger under vägen. Just här vid diket tror jag mig ha en bra plan.

7. Men när jag kommer ungefär hit så vet jag inte riktigt var jag är så jag chansar på att gå upp för närmsta backe.

8. När jag väl kommer upp så är jag så slut att jag måste sätta mig en stund. Tänker sen att om jag inte hittar denna snabbt så får det fan vara.. Då ser jag nåt blinka till bakom en sten. Har aldrig varit så lättad tror jag.

9. Inga problem alls att gå rakt på denna.

10. Här möter jag Sune som verkar vara lite orolig över vart jag blivit.

11. Tappar fokus på orienteringen och yrar bort mig längs berget innan jag inser var jag är. Hittar sista och springer i mål på 1 timme och 20 min. 47 min efter segraren på banan.

Kommentarer

Postat av: Ord Bokén

Publicerad 2008-11-07 15:06:16

Räfnäs me F!!!

Postat av: Petski

Publicerad 2008-11-07 15:59:04

Inte enligt OK Raseborgs sidor och kartor!!!

Postat av: Bord Òken

Publicerad 2008-11-07 21:59:04

OK Raseborg har FEL med STORT F, som i RÄFNÄS!!!

Postat av: Kanske ändå inte..??

Publicerad 2008-11-10 21:33:23

Här är ett uttag ur en detaljplan från Ekenäs stad..

Och här skrivs det alltså med V!!



"Preliminära utkast / Alustavat luonnokset 27.2.2008

Helsingfors / Helsinki 29.2.2008 A-Konsult Ab / A-Konsultit Oy

RÄVNÄS - KURSAND

DETALJPLAN / ASEMAKAAVA"

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela