Petskis

Jo jag klarade av banan men..

Publicerad 2008-10-29 15:36:06 i Allmänt,

..det blev ju en del missar och tabbar. Här är en kort fjortonpunkters förklaring till mitt äventyr i skogen igår. Den röda rutten är den jag sprang.



1. Start och mål är vid samma punkt. Jag beger mig ut och planen är att sticka upp från vägen var tätskogområdet slutar. Är lätt nervös för att jag inte hittar ett bra ställe att sticka upp på så jag tar första bästa och vet i princip inte alls var jag går upp.

2. Av nån anledning så kommer jag tillbaka ner till vägen och jag börjar fundera på om detta verkligen är en bra idé. Snabbt in i skogen igen så ingen ser mig...

3. Jag sicksackar mig längs bergskanten och hittar kontroll 1. Jess, nu känns det bra igen! Tar sikte norrut mot vägen.

4. Kommer till vägen men har gått lite mer åt höger än vad jag tänkt. Ingen fara då jag vet exakt hur jag skall ta mig till nästa kontroll. Följ bara vägen till stigen in mot höger och kontrollen ska vara där..

5. Svänger in från vägen men hittar ingen kontroll. Söker i cirklar tills jag till slut nästan ramlar ner i en grop, vilket visar sig vara precis vad jag söker efter. Inser att jag inte kan alla symboler på kartan..

6. Planen är att springa upp längs med diket och sen in till höger där kontrollen ska finnas vid nåt gult som jag får för mig är en miniåker.

7. Kommer alltför långt fram och står som ett frågetecken mitt i skogen. Springer runt lite tills jag igen nästan ramlar ner i vad som är en sandgrop. Där längst nere ligger kontrollen. Nu inser jag att jag skulle kunna ha tagit vägen fram till sandgropen istället för att gå upp tidigare. Funderar om jag ska ta en genväg genom skogen eller om jag ska springa längs vägen fram till nästa kontroll. Efter mina missar så vill jag ta det lite säkert.

8. Jag springer upp längs vägen och känner mig stark. Det är en lätt avslutning på banan.

9. Hittar fjärde kontrollen ganska lätt och har en bra plan att ta mig till nästa.

10. Fort som fan längs med vägen till diket. Där diket svänger ska kontrollen vara.

11. Boom! Det gick precis som planerat. Nu är bara frågan om man ska fega ur till nästa och ta vägen eller om man ska ta kompassriktning genom skogen. Skogen it is!

12. När jag närmar mig sista kontrollen så ser jag målet och elden uppe till vänster. Bra det så kan jag springa allt vad jag kan upp mot vänster efter sista kontrollen..

13. Efter en del yras hittar jag kontrollen och ska bara springa i mål. Ser inte målet mera men det är ju uppe till vänster så jag springer fort som fan..

14. ..tills jag inser att jag har sprungit åt helt fel håll. Skäms lätt när jag kommer i mål och Sune frågar varför jag kom en så konstig väg in mot målet. Men jag klarade det så det är väl ändå OK. Nya tag mot nästa vecka!

Kommentarer

Postat av: Benny

Publicerad 2008-10-29 19:45:45

Måste medge att jag nog är lite imponerad över din insats och intresse. Jag förstår att du hade lite problem med karttecknen för kolmilor och sandgropar men om du inte visste att ett "V" är grop, så måste vi nog köra en kortkurs i karttecken. Hur som helst tycker jag du skall vara nöjd över insatsen! Tur dock att du märkte att du löpte åt fel håll från sista i tid, för det är int någon lätt terräng att ta fast sig i om du skulle ha löpt lite längre bort!

Postat av: Ose

Publicerad 2008-10-29 19:50:59

e strongt gjort ändå, men lite roligt att ovanmalm tycks vara ett ställe där du kör 180´ fel minst en gång per bana =)

Postat av: Anne

Publicerad 2008-10-29 21:00:18

Tufft att du våga dig ut på natten.Jag tyckte det var bra. Nästa vecka koncentrerar du dig på orienteringen

och kollar riktningarna oftare. Bra jobbat och ensam dessutom.

Postat av: Stepa

Publicerad 2008-10-30 07:36:34

kanske för att det ännu är en ovan malm för Peter...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela