Petskis

Att ha på ryggen

Publicerad 2008-10-10 16:55:06 i Allmänt,

Jag är lite sugen på en ny ryggsäck som jag kan ha med mig på mina turer på fjället... Då jag inte är det så kan jag ju ha den till annat också förstås.. Jag har fastnat för två st olika i Haglöfs kollektion. Vilken tycker ni är bättre?


Tight Pro Medium

Teknisk och mångsidig ryggsäck, med Tight-säckarnas signum: Förmågan att sitta som gjuten på ryggen

· Droppformade front- och sidopaneler ger låg tyngdpunkt

· Konturskurna bärremmar

· Höftbälte

· En ytterficka

· Inre organizer

· Två isyxfästen

· Stegjärnsfästen med elastisk cord på frontpanelen

· Förberedd för vätskesystem

· Vikt: ca 840 gram

· Storlek: ca 25 liter


Snow Passion

Liten dagturssäck för heli-skidåkning och annan friåkning

· Stora blixtlåskläppar i Hypalon som är lätta att greppa med handskar på

· Ryggpanel i snöavstötande tyg

· Fack för snösäkerhetsutrustning med två tubfickor för spadskaft och lavinsond

· Separat ficka för skidglasögon med borstat foder för att skydda glaset

· Axelrem med isolerad ficka för vätskeslang

· Avtagbara höftfickor för kamera och andra små accessoarer

· Axelremmar med insydda spännen för enkel justering

· Bröstrem med nödvisselpipa

· Remmar på frontpanelen för att bära skidor diagonalt, går att stoppa undan

· Reflextryck

· Vikt: ca 1,00 kg

· Storlek: ca 14 liter

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-10-10 20:31:55

borde kombinera dem, för visst behöver du två fästen för isyxa och nödvisselpipa!!

Postat av: Ski-Jihde

Publicerad 2008-10-11 08:47:32

Aah..Jag håller med föregående talare: Den första med "Droppformade front- och sidopaneler som ger låg tyngdpunkt" är ju som klippt och skuret för din åkstil. Den andra med "Remmar på frontpanelen för att bära skidor diagonalt, som också går att stoppa undan" Skulle se allt bra sjysst och fräckt ut med skidorna diagonalt när det är dags för After-Ski mys. Jag hänger löst i frågan...

Postat av: elastinen

Publicerad 2008-10-11 09:46:43

stegjärnsfästen med elastiska cords är oumbärligt då man ska ut och stega.. med fästena..av järn?

Postat av: Petski

Publicerad 2008-10-12 15:01:49

Tack för alla tips! Mina funderingar jag hade har jag äntligen fått svar på..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela