Petskis

No Song Unheard

Publicerad 2008-10-09 17:01:03 i Allmänt,

Lite kort om gårdagens konsert. Det var ganska som jag hade väntat mig. Förbandet Demons från Stockholm spelade punkrock med attityd och helt okej instrumentbehandling. Men sången var, precis som det brukar vara för förbanden, lätt oförståelig.

Huvudakten The Hellacopters steg på scenen 21:15 och levererade en bra show, fylld med härliga låtar från förr och nu. Eftersom jag körde bil så kunde jag inte dricka alkohol och på det viset få upp ett konsertrus som man ibland kan behöva för att ha riktigt kul på konserter men jag hade inga som helst problem att ryckas med i inklappningen och allsången. Att Nosturi var fyllt gjorde heller inte stämningen sämre. Efter fjorton år tillsammans så har bandet gjort en del bra saker och jag garanterar att alla som var där igår kunde få höra nån av sina favoritlåtar. Bäst igår enligt mig var "Carrie Me Home" och "In The Sign Of The Octopus". Kort sagt så är jag jättenöjd att jag tog chansen att se ett av mina favoritband för första och sista gången. Nu kan jag stryka dem från min lista av band jag måste se live. Hur ser den listan ut tänker ni...

Sahara Hotnights
Kent
Dixie Chicks
The Sounds
Guns N Roses
Crashdiet
BWO
The Pipettes
The Hellacopters

Oasis
Roxette
Foo Fighters
Oh Laura

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela