Petskis

Att rösta eller ej

Publicerad 2008-10-26 22:00:39 i Allmänt,

Här sitter jag hemma och följer med valet samt ser på Hellacopters sista livespelning på nätet. Som den anständiga medborgare jag är så var jag ju förstås och röstade tidigare idag. Jag förstår inte riktigt de som inte orkar ta sig till vallokalerna och skriva ner ett nummer. Röstningsprocessen tar max 3 min och då har man varit med och påverkat och kan inte gnälla på att det inte händer nåt i sin hemkommun.

Annars har det inte hänt så mycket under helgen, vilket ju var väntat och helt skönt faktiskt. Borde ha fått lite gjort här hemma bara istället för att titta så mycket på betalkanaler. Tack bara Martin för att du lånade kortet åt mig... Vi gick ju officiellt in i vintertid och jag tycker det märktes rejält då det dessutom har varit sjukt tråkigt och mörkt där ute idag. Kommande vecka lär bli intressant med nattorientering, cirkelträning och firmans lillajulsfest på lördag. Mer om den senare. Nu kolla valresultat och sen sova. Ser förrästen bra ut för min kandidat..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela