Petskis

Mannen i den vita hatten, 14 år senare

Publicerad 2008-09-05 10:08:25 i Allmänt,

När jag var 12 år gammal brukade jag cykla till Eke-Marin för att titta på båtar. Dels för att jag alltid har varit väldigt båtintresserad och dels för att det låg så nära hemmet i Österby. Jag brukade samla på mig broschyrer av alla möjliga båtar men mest var det av märket Yamarin. Jag har fortfarande några broschyrer kvar i någon låda där hemma. Det var speciellt en modell av Yamarin som jag fastnade för och tänkte att den ska jag ha. Nu fjorton år senare har jag köpt den. Min alldeles egna Yamarin 435 S med en Yamaha 50 HK, begagnad då förstås eftersom den modellen inte tillverkas mera. Nu fattas bara kaptenshatten så är jag en riktig båtkapten.. Lägger upp några bilder men jag skall ta fler och bättre i ett senare skede så ni får se alla fina detaljer. Idag är en bra dag!

  

  

Dagens låt: Lyle Lovett - If I Had A Boat

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela