Petskis

Sommaren är tillbaka....nästan

Publicerad 2008-09-22 13:58:31 i Allmänt,

Visst är det väl ändå för härligt att det inte regnar och är 6 grader ute. Utanför mitt fönster är det blå himmel, sol och runt 15 grader varmt. När man tog fram vinterjackorna förra veckan så trodde man aldrig man skulle få se sommarjackan mera men se där var man fel ute. Nu kommer ju inte värmen stanna längre än ett par dagar men det gör inget. Nu är man ju liksom förberedd på hösten redan..

Förra veckan var jag till marknaden i Ekenäs. Denna återkommande tillställning som lockar folk från när och fjärran. Vissa säger att de inte gillar marknaden men säga vad man vill så är alla ändå där till slut. Och den har ju sin charm och plats här i Ekenäs när det annars inte händer så mycket annat. Jag börjar komma till de åren då man faktiskt går där och fyndar saker. Naturligtvis så köpte jag ju kringlor i år igen men också godis samt ett par stövlar för åtta euro. Jag är alltså helnöjd!

På helgen tog jag det ganska lugnt. Jobbade samt käkade hemlagad pizza på lördag och söndagen gick mest åt framför TV:n och datorn.

Idag är det måndag och ny vecka men jag är inte bitter eller har ångest över huvudtaget. Det beror väl delvis på vädret men också på att det händer en del bra grejer i veckorna nu. Många av mina favoritserier har börjat rulla på i USA igen så det är bara att ladda ner och titta. House och Prison Break har redan kört igång medan Family Guy och Amazing Race börjar efter nästa helg. Men det som är bäst med hösten är ändå att Cirkelträningen drar igång igen. Nu på fredag är det dags att gå in i Österby skola och briljera. Denna säsong ska jag dessutom jobba hårdare än nånsin på själva Cirkeln och inte bara i bollspelen. Det lovar jag!

Dagens låt: Amanda Jensen - For The Sun

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela