Petskis

Nokia kryssning

Publicerad 2008-09-18 00:31:13 i Allmänt,

Så har man då varit på min första Nokia kryssning med Mauno och de andra cirka 50 finnarna från olika Nokia servicepunkter i Finland. Givetvis stod Nokia för räkningen då jag inkvarterades i en alldeles egen A-hytt och serverades en trerätters middag. Vi hade ett möte i den något åldrade konferenssalen och det märktes ganska snabbt att många i vårt sällskap var med på resan enbart för att få komma ut på partaj. Själv höll jag mig i sansat skick och använde endast 4 av de 10 drinkkupongerna som delades ut. Jag hade ju faktiskt tänkt gå iland och utforska Stockholm också..
Väl i Stockholm köpte jag en del grejer. Bland annat lite kläder och accesoarer från min favoritbutik Jack & Jones på Drottninggatan. Där blev jag också väl omhändertagen av en lätt hurtig svensk kille som ville sälja halva sortimentet åt mig. Jag brukar vanligtvis hata pushiga försäljare men denna kille var rätt okej och visade mig ett par grejer som jag till slut köpte. Sen deltog jag i en hudkrämsundersökning och åt lunch på favorithaket Cafe La Rose.
Tillbaka på båten var det utdelning av ännu mera drinkkuponger och middag på buffén. Första kvällen hade vi spenderat en hel del tid i puben genom att lyssna på kvällens trubadur som var en kvinna som kallade sig Ele Chick. Helt bra röst och låtar som hon framförde. Den andra kvällen däremot blev en jättesuccé då en tjej från Sverige klev upp på scen. Alexandra Järdvall heter hon och var jättetrevlig. Läs och se mera på hennes hemsida! Jätteduktig på att sjunga och spela var hon också och fick verkligen igång sin publik som tyvärr mestadels bestod av överfulla finnar från vårt sällskap. Jag skämdes över deras beteende och deras dåliga engelska. Det önskades en massa låtar från vårt håll som t.ex. Metallica och Guns N' Roses. Men jag hade nåt helt annat i tankarna då jag frågade efter min önskelåt. "This is for the beautiful boy sitting over there" sade hon och spelade låten Sverige av gruppen Kent. Jag njöt medans finnarna tittade konstigt på mig men jag tyckte faktiskt jag var värd den låten eftersom klockan hade passerat tolv och det officiellt hade blivit 17 september, dagen då jag för 27 år sen föddes. Det blev resans höjdpunkt för mig och jag ser fram emot nästa Nokia kryssning.

Lite bilder och en video:


Min alldeles egna hytt.


Razzia på gång före vi åkte från Helsingfors.


Lax så klart! Hade ni väntat er nåt annat?


The båtdrink!


Alexandra


Filmade hela Knocking On Heavens Door. Bara för er GNR fantaster. Vilket sätt att räcka ut tungan så där åt filmaren också..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela