Petskis

Skön hösthelg

Publicerad 2008-09-29 13:27:22 i Allmänt,

Vilket fint höstväder vi har haft den senaste veckan! Här är helgens händelser i en kort sammanfattning. Efter fredagens premiär i Österby så var jag lätt tveksam när Benny frågade mig om jag ville följa med och spela golf på en privatägd niohålsbana på lördag. Senaste gången jag golfade var ingen hit direkt och att åka iväg klockan nio på en lördagmorgon lockade inte såå mycket. Jag bestämde mig ändå för att åka med och det är ett beslut jag inte ångrar. Det var en helt superfin bana och helt sjukt roligt att få vara där "ensam" från alla andra golfare. Jag gick till och med och vann vår lilla tävling som vi hade. Måste åka dit igen nån gång!

Benny slår ut från första tee.   Vattenhindret visade sig vara svårt för många.   Inbjudna svenskar visar hur det ska gå till.

     

      Undertecknad slår ut på sista hålet.

Efter golfrundorna så var det dags för EIF:s näst sista hemmamatch då ÅIFK stod för motståndet. Matchen slutade 2-2 och därmed är serieplatsen så gott som säkrad för EIF. Det jag vill se i dom två kvarvarande matcherna, nu när det inte borde finnas nån press, är ett bländande anfallsspel och en härlig spelglädje. Jag tänker inte åka till Salo nästa lördag för att se en storförlust! Lördagkvällen blev sen en ganska lugn historia med lite vin och spel hos familjen V, E & N.

Söndagen spenderades i Österby (än en gång) med spel och god mat. En helt skön helg med andra ord..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela