Petskis

Vad är det som är svart och vitt och inte längre önskvärt i denna stad?

Publicerad 2008-09-15 09:57:02 i Allmänt,

Måndag.... Jag sitter på jobbet ännu en måndag och suckar lätt. Men denna måndag är inte som alla andra måndagar. Fast låt oss börja med helgens händelser före jag berättar mera om denna vecka.

Helgen började med att jag och V köpte lite material till mitt kommande hemmaprojekt. Därefter hade jag ett svårt val om jag skulle se Liverpool - Man Utd på TV eller EIF - IFFK på centrumplan. Trogen Ekenäsbo som jag är så valde jag förstås att se mina kompisar i EIF som skulle ta en enkel seger mot tabelljumbon. Men på nåt sätt så lyckades EIF förlora matchen med 0 - 2. Det betyder att man inte gjort mål på över 400 min och ligger farligt nära kvalstrecket. En otroligt frustrerande säsong har det varit och med fyra matcher kvar så var ledningen mer eller mindre tvingade att göra nåt. Inte en dag för tidigt fick tränare Askolin packa ihop sina saker och lämna posten som tränare. Denna Askolin som hade ett gott rykte före han kom till klubben, har inte bidragit med mycket detta år. Svårt att hitta ett fungerande spelsystem, dålig dialog med spelare, frånvaro från träningar och bristande fingertoppskänsla med byten och taktik i match. Nej det har faktiskt varit dåligt under hela säsongen. Nu får man verkligen hoppas att laget vinner någon återstående match för vilken miss det skulle vara om laget föll ner en division.

När jag sedan ännu fick beskedet att Man Utd hade förlorat mot Liverpool så var det bara att göra som många finländare gör. Ta till flaskan.. Sagt och gjort så blev det en vinflaska och utgång till Santa Fé där stämningen, om det nu hade funnits nån, dött ut för längesen. En kort promenad till No:1 var det var ännu sämre tog jag beslutet att gå hem och sova. Söndagen gick mest åt att sitta hemma framför TV:n och datorn och bara slöa.

Idag är det då inte fotboll i Snappertuna eftersom vi har avslutat vår säsong för i år. Nej idag ska jag faktiskt åka på kryssning till Stockholm. Närmare bestämt på Nokia Huoltokokous med Mauno och de andra finnarna från Nokia. Kan bli hursomhelst känns det som. Det som oroar mig mest är att jag inte ska slippa iland i Sthlm i morgon utan att vi ska ha möten under hela morgondagen. Vilken onödig Sverigeresa det skulle bli isåfall.. Nå jag får ju mat och skolning i alla fall så helt bortkastat är det väl inte. Jag återkommer på onsdag då det förrästen också är en betydelsefull dag. Ni kan ju fundera varför..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela