Petskis

Hänt extra

Publicerad 2009-01-09 00:02:19 i Allmänt,

Jo jag lever fortfarande. Har inte riktigt haft tid/ork att uppdatera bloggen de senaste dagarna bara så här kommer en liten resumé.

Nyårsaftonen gick ganska lugnt och sansat till. Vi var packade hos V & E i deras "vindsvåning" med utsikt över hela staden samt Österby. Det betydde att vi såg ganska många fyrverkerier utan att egentligen behöva ta oss nånstans.

Kände på nyårsaftonen att allt inte stod rätt till med mig och på nyårsdagen var jag kraftigt förkyld. Det är typiskt mig att bli sjuk när jag är ledig och det är fint väder. Nåväl, jag klarade mig ganska lindrigt undan för på lördagen var jag rätt så återställd. O to da E bjöd på Nintendo Wii kväll så det kanske hade nåt med saken att göra.

På söndagen var det helt underbart vinterväder och vi beslöt oss för att ta en skridskotur på Grabbskogträskets fina is. Inte riktigt lika nice som skidåkning men jag fick i alla fall testa nya ryggsäcken samt understället. Det var så pass kul att vi var tillbaka på isen också på tisdagen. Med den skillnaden att vi hade med oss några fler personer samt lite pilkfiskeutrustning. Har aldrig pilkat förut och var väl lite inställd på att vi inte skulle få nån fisk men se där hade jag fel för upp ur hålen i isen kom det två små abborrar. Det gav garanterat mersmak att göra det igen så nu gäller det bara att det kalla vädret ska hålla i sig och det kommer det ju naturligtvis inte göra kan man se på väderleksrapporterna.

Tillbaka på jobbet denna vecka så kändes det faktiskt inte helt fel. Jag har så mycket att se fram emot dom närmsta veckorna så program finns det nog. Mer om det senare. Nu lite bilder från skridskoturerna.

     

     

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela