Petskis

Lite tankar om The Tonight Show

Publicerad 2009-06-12 11:49:30 i Allmänt,



Nu har The Tonight Show med Conan O'Brien pågått i en vecka och det är en del saker jag vill ta upp om detta.

Gamla banor
När Conan tog farväl av Late Night tidigare i år så var det många som var oroliga att han skulle förändras och bli en annan människa. Så är inte fallet. Det är precis samma gamla Irländare vi ser. Det är inte det enda som är samma gamla visa. Hela upplägget från Late Night har bara skjutits över till The Tonight Show. I princip så har Conan bara fått en tidigare tid på dygnet för sin show. Jag hade inte väntat mig att han skulle göra samma saker som Jay Leno gjorde (Jaywalking, Celebrity Jeopardy...) men nånting nytt skulle han väl ha kunnat hitta på. Det är ju fullt möjligt att det kommer i ett senare skede men hittills kör man på gamla säkra kort (Celebrity survey, Noches de Pasion con Señor O'Brien...).

Andy Richter
Mellan 1993 och 2000 var Andy Richter Conans sidekick i Late Night men lämnade serien och då var det trummisen Max Weinberg som halvt tog över som Conans sidekick. Nu är tyvärr Andy Richter tillbaka igen, denna gång som announcer och sidekick. Mitt problem är att jag inte tycker han är rolig överhuvudtaget. Nu har Max Weinberg dessutom fallit tillbaka och Conan har knappt pratat med honom under showen. Mycket trist.

The Tonight Show Band
Max Weinberg & The Max Weinberg 7 har bytt namn till The Tonight Show Band and nån anledning. Varför vet jag inte då det inte har pratats om det i programmet. Kan ju tycka att de kunde ha presenterat bandmedlemmarna i första programmet men icke.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-06-12 15:52:58

E han irländare? eller har han bara irish-blood in his vains??

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela