Petskis

Mörtn

Publicerad 2009-05-02 01:46:29 i Allmänt,

Imorgon är det meningen att jag och V ska på gäddfiske. Vi kommer att använda levande bete i form av mört när vi ska lura upp gäddorna. Ett mycket spännande och bra fiskesätt tycker jag. Problemet brukar bara vara att fånga mörtar först så idag har jag och M varit på mörtfiske. Jag hade inga förväntningar om att få många mörtar och det började heller inget vidare. En alldeles för stor oidentifierbar fisk nappade friskt på min mask men den fick gå tillbaka. Sen blev det ännu värre då en stor brax valde att äta min mask. I vanliga fall när man metar på skoj så skulle det vara kul att få en brax men när man är ute efter mörtar så vill man bara ha mörtar. Efter den kampen blev det rätt dött tills M sa att vi skulle kunna pröva vår lycka vid en närliggande båtbrygga. Det var till en början rätt dåligt där också men sen drog det igång på allvar. M hittade nån turmask som han stolt fiskade upp säkert 5-6 mörtar med medans jag stod där med mitt metspö och undrade vad jag gjorde fel. Totalt tog vi nog närmare 30 st fiskar skulle jag tro. Om fisket imorgon blir ens hälften så lyckat som idag så är jag nöjd.



Braxn

Kommentarer

Postat av: Ose

Publicerad 2009-05-02 10:21:42

Såg trevligt värre ut där på bryggan måste jag säga! mygge tur me fisket idag!



P.s. fisken heter braxen, ".. då en stor braxen valde att..." för att vara nisse jansson o peta i detaljer.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela