Petskis

Fisk i båten

Publicerad 2010-04-28 21:36:08 i Allmänt,

Idag var jag inbjuden till Pojo för att fiska med en fiskekompis. Han har ett personbästa på 11.5kg på gädda så han kan sin sak och sina fiskevatten. Mycket fina gäddvikar låg på rad och det tog inte alltför länge före en rätt fin gädda på 5.08kg landades i båten. Tyvärr inte av mig men det var kul ändå. Sen lyckades en braxen simma förbi våra drag och fick krokarna i ryggen. Inte helt ovanlig menade Pojobon. Efter det var det min tur att få fisk men den var bara runt 1-1.5kg så den fick inte vara med på bild. När sen solen gick ner så small det på en gädda till åt min kompis som också var över femkilos klassen. Tyvärr så ville inte vågen starta just då men den var i alla fall större än den första. Efter det blev det kallt och fisket dog bort men allt som allt var det ändå en lyckad resa med tre gäddor landade på två timmar och i alla fall en fisk åt mig. Nästa gång ska jag ta en över fem kilo jag med.





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela