Petskis

Karpathos

Publicerad 2010-08-20 18:31:23 i Allmänt,

Hejsan, detta ar en rapport fran resmannen och nej jag har inte brant mig annu. Befinner mig pa Karpathos, eller Karppatoss som det tydligen ska uttalas. Lite som om en finne skulle uttala det. Har ar valdigt varmt pa dagarna, runt 35 grader skulle jag tro. Vattnet ar ocksa varmt, till och med for en landkrabba som mig. Hittills har vi inte gjort sa mycket anstrangande saker, mest varit pa stranden samt bekantat oss med staden Pigadia som vi bor i. Vart hotell ar ingen vidare fin och hygienisk historia men det duger at oss. Imorgon ska vi aka pa en tur till en gammal grekisk by i bergen som fick el och vatten ar 1979. Pa tisdag och onsdag ska vi hyra bil och ta oss runt pa egen hand till de olika stranderna och sma byarna har pa Karpathos. For tillfallet sitter vi pa ett internet cafe och ska sa smaningom ga till nagon restaurang for att ata middag. Hittills har maten varit riktigt bra sa jag hoppas det fortsatter sa. Kan handa att jag skriver en gang till fore vi aker hem men jag lovar inget. Adio...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela