Petskis

Fem saker jag gillar med julen

Publicerad 2010-12-24 14:31:29 i Allmänt,

1. Stämningen

Julstämningen slår det mesta. Människor på stan blir glada fast de har stressat i en månad före jul. Och en så liten grej som att på kvällen sitta vid fönstret och titta på andras julbelysningar och dekorationer gör åtminstone mig till en gladare människa.

2. Lutfisken

Att en så pass kinkig människa som jag tycker om lutfisk är något väldigt konstigt.

3. Julens färger

Julgranar, julpynt i granna färger. Även en man kan uppskatta en snygg julduk på bordet.

4. Julfilmer

Love Actually, Tomten är far till alla barnen och Bad Santa är bara några exempel på bra julfilmer.

5. Julklappar

Nu tror ni säkert att jag är sån som kräver att få bra julklappar men faktum är att jag hellre ser hur nån blir glad över en julklapp jag har valt och köpt.



Önskar alla en riktigt God Jul

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela