Petskis

Fem saker jag inte gillar med julen

Publicerad 2010-12-22 22:22:27 i Allmänt,


1. Försöka hitta vettiga julklappar.

Detta är något av det värsta man kan ägna sig åt, åtminstone som kille utan kännedom om vad någon behöver. Jag tror att minst 75% av alla män köper sina sista julklappar dagen före julafton och då ber de ändå nåt syskon, förälder eller flickvän hjälpa dem.

2. Hänga upp julgransljusen i granen.

Att detta ska vara så svårt med vissa ljus... Antingen är det för några ljus eller så är kabelsystemet helt åt skogen. Vem ska uppfinna sladdlösa julgransljus?

3. Skicka julkort.

Nu har jag inte skickat julkort på jag vet inte hur länge så jag slipper ju på sätt och vis detta problem.

4. Jullådor.

Alltså dom lådor man ska äta på julen. Inte jag då, för jag vägrar äta morotslåda och kålrotslåda.

5. Julskivor.

Detta fenomen gäller framför allt de bortglömda artisterna som vill tjäna pengar eller försöka hitta tillbaka till eliten med att ge ut ännu en julskiva. Exempel på årets julskivor är Malena Ernman, Tommy Nilson och Mariah Careys "Merry Christmas II you". Lite fyndigt där Mariah...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela