Petskis

Hallå herravdelningen

Publicerad 2010-12-10 13:12:50 i Allmänt,

Hur mycket tvingas man pröjsa för ett par vinterkängor som ser någolunda bra ut? Den frågan har säkert många män ställt sig inför varje vinter. Svaret är hur mycket som helst så länge man hittar de där jäkla kängorna i någon butik överhuvudtaget! Att vara man och köpa skor är bland det svåraste man kan försöka sig på i shoppingväg. Ta vilken skobutik som helst och försök först hitta herravdelningen som ligger i ett litet hörn som utgör en tjugondedel av hela butiken. Välj sen ut ett par snygga skor bland kanske tre olika modeller. När du kanske hittat ett par så finns inte din storlek eller så kostar de minst 150 €. Igår lyckades jag till slut hitta ett par kängor i en av åtta butiker. Att priset landade på 99,90 € är jag rätt nöjd med för nu vet jag att jag inte har råd och inte behöver söka vinterkängor på åtminstone tre år framåt. Det värsta är att det inte bara är med skor som man råkar ut för samma problem. Klädesplagg i allmänhet är ibland fruktansvärt att hitta. Varför måste det vara så?


På Din Sko hittade jag dessa som ser bättre ut i verkligheten än på bild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela