Petskis

Fem saker om OS

Publicerad 2010-02-22 13:17:50 i Allmänt,

Halvvägs in i OS är det några saker jag vill ta upp. Håller ni med eller inte?

- Finlands enda medaljs hittills har kommit i Halfpipe av Peetu Piiroinen och jag är rädd att det kommer bli den enda medalj vi får från Vancouver. Kanske målsättningen på tolv medaljer var lite väl orealistisk ändå.

- Matti Hautamäki bevisar klart och tydligt hur pass mycket vinnarskalle det finns i oss finnar. Efter en tredjeplats från första omgången med ett hopp på över 130 meter, sjönk den rutinerade Hautamäki ner cirkus 20 placeringar med ett andra hopp på 104 meter.

- YLE:s studio och hela arrangenmang är allt annat än proffsigt och snyggt. Stela värdar och gäster som inte kan prata normalt och ställa rätt frågor. Inredning och studioutrymmen liknar en dålig öststats sändning från 80-talet. Där är svenskarna ljusår före finnarna med sin Vinterstudio och proffsiga men ändå avslappnade värdar.

- Sverige har fått alldeles för mycket framgångar med sina längdåkningsmedaljer. Om även Helena Johnsson skulle ha lyckats så skulle man inte kunna läsa kvällstidningarna alls. Jag har inte egentligen så mycket emot svenskar som Kalla och Ferry när de vinner men när kommentatorerna ständigt ska hacka ner på finnarna och vara så där överdrivet positiva till svenskarna så blir det lite för mycket för mig.

- Vad har arrangörerna hållit på med före och under OS? Dödskrasch, farliga störtloppsbackar och åkare som släpps iväg för sent. Trodde att Kanadensarna skulle vara bra på att ordna OS men jag hade väl fel.

Kommentarer

Postat av: sarah

Publicerad 2010-02-22 19:50:19

alltså 12 medaljer, ingen kond ju tro helhjärtat på de. int ens min kära granne Kunnas ;). men typ 5.. medaljer hadd ju int vari så myki begärt.



och man e ju ganska vann med yles stela "stuido". brukar nog byta till svt i pauserna--

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela