Petskis

Dag tre

Publicerad 2010-07-25 00:10:14 i Allmänt,

Så var då den sista dagen i Stockholm över. Imorgon åker jag hem igen med samma norska flygbolag som vi åkte hit med. När vi checkade in i Helsingfors så funderade jag vilket språk man kunde förväntas få service på vid incheckningen. Prövade med svenska men det gick förstås inte och inte skulle man ha klarat sig med det norska språket heller, vilket är lite konstigt för ett norskt bolag kan man tycka. Imorgon tror jag ändå att svenskan kan vara aktuellt.

Idag har vi åkt guidad tur runt Djurgården. Den turen kostade runt 15 € men var inte så värst prisvärd. Det bästa med den var Markoolios röst som guide i hörlurarna så då fattar ni vilken tråkig tur det egentligen var. Sen har vi strosat omkring lite i Gamla Stan och jag fick besöka min fiskebutik på Södermalm. Jag var ute efter tre saker men de hade ingetdera av grejerna. Fast det gör inget för det är saker jag egentligen klarar mig utan. Åtminstone tills hösten då kylan och de kalla fisketurerna drar igång.

Vi har förresten haft himla kallt här idag med regn och 14 grader nu på kvällen. Tacka vet jag temperaturer runt 30 grader som det har utlovats till nästa vecka. Hörde hemifrån att det inte regnat idag fast det hade utlovats så jag antar att gräsmattorna är fortsatt torra som värsta ökenlandskapet. En dag eller natt med regn skulle inte skada.

Till sist vill jag rekomendera en film som jag såg alldeles nyss. Den heter "Crazy Heart" och är en fin historia om en gammal countrysångare. Jag har en kärlek till countrymusiken och är svag för dessa dramafilmer så om ni också är det så ska ni se denna film.

Imorgon ska jag försöka skriva några rader om Raseborgsteatern som jag såg tidigare i veckan samt kanske lägga upp lite biler från denna resa. Ta hand om er och var snälla med varandra!

Kommentarer

Postat av: Black-U-Weather reporter Ali

Publicerad 2010-07-26 10:51:56

Dina sources har nog inte varit i Ekenäs den tid du skrev detta inlägg. Öser ner å vääärldens åskväder drog över.

Postat av: Källan

Publicerad 2010-07-26 19:18:51

Regnet och åskan kom efter att källan meddelat vädret...:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela