Petskis

Dag två

Publicerad 2010-07-23 22:47:42 i Allmänt,

Dag två i Stockholm är över. En lång dag med en massa väntas. Men vi börjar med gårdagens konsert. På Långholmen såg jag och ca 7500 andra personer hur Kent genomförde ännu en lyckad konsert på svensk mark. Konsertens tema var den eviga kärleken. Tyvärr så var inte min kärlek med mig denna gång men detta kanske inte var Kents bästa konsert jag har varit på. Ljudet kunde ha varit bättre under vissa låtar och låtlistan var alltför likadan som vinterturnen. Bäst under kvällen var "Ensam lång väg hem", "Musik non stop", "M" och "Mannen i den vita hatten".

Idag har vi varit ute på Vaxholm där vi åt lunch på Restaurang Portobello. Det borde vi inte ha gjort. Först fick vi vänta lite på en timme på vår mat som de hade glömt bort att laga. Sen blev vi lovade gratis dessert som kompensation men efter att vi ätit vår mat så fick vi själva ännu fråga om vi skulle få desserten. Då hämtade de in en glassportion som de tyckte vi skulle dela på. Vi frågade ifall vi inte skulle få varsin glassportion men istället fick vi in en liten glassboll per man. Till slut så tog det ännu 20 minuter innan vi fick betala fast vi redan hade frågat efter notan i samband med desserten. Meddelande till Ristorante Portobello: Ni kan fara åt helvete!

Efter den tvåtimmar långa lunchen var det bara att ta båten tillbaka till Stockholm igen för lite shopping. Imorgon ska vi åka Djurgården runt samt gå i Gamla Stan. Jag ska även besöka Söder Sportfiske.

Kan också berätta att jag fortfarande inte har betalat maten en enda gång under min vistelse. Inte heller båtresorna har kostat mig något. Om det är min syster eller min mor som har betalat får ni fundera på...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela