Petskis

Dökul

Publicerad 2010-06-14 12:55:55 i Allmänt,



Veckan började med en alldeles fantastisk nyhet om att Kent släpper en ny skiva den 30:e juni. Mindre än ett år efter senaste skivan kommer alltså ett nytt studioalbum med namnet "En plats i solen". Ett ganska positivt namn till skillnad från de senaste årens flummiga dödsrelaterade album. Låtarna skvallrar också om att det är sommar i luften. "Skisser för sommaren", "Ärlighet Respekt Kärlek" och "Passagerare" är några av låtarna på skivan. Redan nu kan man lyssna på två av dem på Kents MySpace sida. Hade inte tänkt åka till Stockholm för att se dem i juli men nu får jag nog tänka om lite tror jag. Det kan kanske bli en härlig kentsommar ändå...


hör du ljudet av juni där utanför
sist vi sågs var det vinter och en meter snö
jag kan höra musiken du gav mig inatt
så här lät den innan ångesten kom ikapp
jag vill höra en öde helg explodera utanför ditt fönster
ibland blir jag så störd av tystnaden här

Kommentarer

Postat av: "November"

Publicerad 2010-06-14 18:47:45

Låttexten du skrev bara skriiiker sommar: "Juni" kan jag plocka ut som sommarord, resten får mig att tänka på mörk självmordsvinter, ångest...död.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela