Petskis

En liten besvikelse faktiskt

Publicerad 2010-03-01 14:16:53 i Allmänt,

Åkte över till Stockholm igen förra veckans onsdag för att se Kents turnepremiär på Annexet i Stockholm. Istället för att skriva en recension så tänker jag sammanfatta kort hur jag tyckte det var. Öppningsnumret var mäktigt och pulsen på de första låtarna var hög. När den akustiska gitarren kom fram och "den döda vinkeln" spelades så var gåshuden ett faktum. Men sen blev det liksom lite platt. Förväntningarna var kanske så pass höga men jag kom ändå därifrån med en liten besvikelse över att inte ha fått höra vissa låtar. Bland annat min stora favorit "sjukhus" från nya skivan var inte med i låtlistan. Dessutom så var denna konsert ganska lika som förra vinterturnen 2008 och upplägget med låtar var också rätt lika. Jag hade förväntat mig något bättre men läste sen vad som hade spelats undre de tre följande konserterna i Stockholm och då steg humöret något. Jag har nämligen biljett till fredagens konsert i Hartwall Arena i Helsingfors och där hoppas jag äntligen få höra de låtar jag vill. Och så länge "mannen i den vita hatten" är med som sista låt så kan det aldrig bli dåligt. Här är en liten video med öppningsnumret från sthlm. Bilden är väl sådär men ljudet är helt ok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela